Zrušenie trvalého pobytu

Ohlasovňa ZRUŠÍ záznam o trvalom pobyte podľa § 7 „zákona“:

  1. na základe odhlasovacieho lístka o skončení predchádzajúceho trvalého pobytu (oznámenie podľa § 10 písm. d),
  2. ak občan zomrel alebo bol vyhlásený za mŕtveho,
  3. na základe odhlásenia občana o skončení trvalého pobytu na území Slovenskej republiky (ohlásenie podľa § 6 ods. 1 a 3,
  4. ak prihlásenie bolo vykonané na základe nepravdivých alebo nesprávne uvedených skutočností alebo na základe neplatného, falšovaného, vedome pozmeneného alebo cudzieho dokladu,
  5. na návrh občana oprávneného užívať budovu alebo jej časti (bytu) na základe právoplatného súdneho rozhodnutia o obmedzení alebo zrušení užívacieho práva, 

    Uviesť o nehnuteľnosti, na ktorej je evidovaný trvalý pobyt osoby, ktorej sa má zrušiť trvalý pobyt, nasledovné údaje: 
    – číslo listu vlastníctva 
    – katastrálne územie 
    -súpisné číslo, číslo vchodu a číslo bytu, ak sa jedná o byt 

  6. na návrh vlastníka alebo všetkých spoluvlastníkov budovy alebo jej časti občanovi, ktorý nemá k budove alebo jej časti žiadne užívacie právo. Návrh nemožno podať voči vlastníkovi, spoluvlastníkovi, manželovi alebo nezaopatrenému dieťaťu vlastníka, spoluvlastníka alebo nájomcu,
  7. ak budova zanikla.

Tieto údaje potrebuje ohlasovňa k získaniu výpisu z listu vlastníctva, ktorý si sama ohlasovňa zabezpečí prostredníctvom používateľského portálu “Over si” – informačného systému verejnej správy.

Ak dôjde k zrušeniu trvalého pobytu podľa písm. d) až g), je miestom trvalého pobytu občana mesto. Túto skutočnosť je ohlasovňa povinná oznámiť občanovi vyvesením oznámenia na úradnej tabuli po dobu 15 dní. 

Ak dôjde k zrušeniu trvalého pobytu podľa odseku 1 písm. d) až g),

je miestom trvalého pobytu občana mesto, na ktorej území bol občanovi pobyt zrušený. Túto skutočnosť je ohlasovňa povinná oznámiť občanovi vyvesením oznámenia na úradnej tabuli v obci pobytu po dobu 15 dní. V oznámení ohlasovňa uvedie aj meno, priezvisko a dátum narodenia občana. 

Občan je povinný predložiť:

  1. právoplatné rozhodnutie súdu o rozvode manželstva, ak bolo manželstvo rozvedené,
  2. dohodu o vysporiadaní bezpodielového spoluvlastníctva manželov alebo právoplatné rozhodnutie súdu o vysporiadaní bezpodielového spoluvlastníctva manželov, ak bolo vydané,
  3. rozhodnutie súdu o nariadení predbežného opatrenia, ak bolo vydané,
  4. dohodu o zrušení alebo obmedzení užívacieho práva alebo právoplatné rozhodnutie súdu o zrušení alebo obmedzení užívacieho práva, ak bolo vydané.
  5. uviesť o nehnuteľnosti, na ktorej je evidovaný trvalý pobyt osoby, ktorej sa má zrušiť trvalý pobyt, nasledovné údaje:
    – číslo listu vlastníctva,
    – katastrálne územie,
    – ulicu,
    – a číslo bytu ak sa jedná o byt

UPOZORNENIE:

Ak z technických dôvodov nie je možné získať údaje alebo výpisy z informačných systémov verejnej správy v rozsahu zdrojových registrov bezodkladne, orgány verejnej moci a právnické osoby podľa odseku 4 sú oprávnené požiadať osoby podľa odseku 2 o predloženie výpisov z príslušných zdrojových registrov v listinnej podobe. Listinná podoba výpisov podľa predchádzajúcej vety nesmie byť staršia ako 30 dní, to neplatí, ak ide o hlásenie pobytu podľa osobitného predpisu.

Citované zo zákonu Zákona č. 177/2018 Z. z., Zákon o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy, ods. § 1, odsek 6.

Občan, ktorému bol trvalý pobyt zrušený podľa § 7 ods. 1 písm. d) až g) „zákona“, a ktorý sa nemôže prihlásiť na trvalý pobyt podľa § 3 „zákona“, sa môže prihlásiť na trvalý pobyt v ohlasovni v mieste, kde sa zdržiava. V takom prípade občan predkladá: – platný občiansky preukaz, alebo potvrdenie o občianskom preukaze z príslušného oddelenia PZ SR – potvrdenie o trvalom pobyte z ohlasovne miesta predchádzajúceho trvalého pobytu. 

Dôležité kontakty:

Ing. Lucia TIMEKOVÁ
evidencia obyvateľstva
č.tel. 035 / 6500 106 
e-mail: l.timekova@surany.sk

Zriadenie mobilného odberného miesta v okrese Nové Zámky

Dotazník zameraný na radónovú problematiku

Platobný terminál v prevádzke

Mesto Šurany oznamuje, že v pokladni Mestského úradu Šurany je možné uskutočňovať platby v hotovosti alebo platobnými kartami prostredníctvom platobného terminálu

STOP BYROKRACII

SODB 2021

Zoznam daňových dlžníkov k 31.12.2019

Účasť mesta Šurany na projekte SAPIENTIA VERO HONOREM

Bezplatné právne poradenstvo

Obchodná mapa

Kalendárium mesta Šurany na rok 2020

Výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie z rozpočtu obce na rok 2021

Odkaz primátorovi

Vedeli ste, že cez novú webovú stránku môžete poslať podnet, otázku či odkaz priamo primátorovi mesta ? Využite priamu komunikáciu s mestom. Môžete poslať správu priamo z webu cez náš kontaktný formulár.

Virtuálne prehliadky v Google mapách

Rýchle oznamy

wdt_ID Pridané Oznam
18 29/10/2020 POŠTA Šurany 1 bude z prevádzkových dôvodov v dňoch 30.10. a 31.10.2020 zatvorená.
19 10/11/2020 Západoslovenská vodárenská spoločnosť oznamuje občanom, že z dôvodu poruchy na vodovodnom potrubí je dnes 10.11.2020 na ulici Májovej prerušená dodávka vody. Na odstránení poruchy sa pracuje. Za pochopenie ďakujeme.
20 11/11/2020 Mestský podnik služieb Šurany oznamuje občanom, že zberný dvor bude od 12.11.2020 otvorený podľa platných nariadení vlády.

Prebytky občanov miest a obcí Slovenska

Archív videí zo zasadnutí MsZ

Oficiálna Facebook stránka mesta Šurany