ZÁPIS DO OSOBITNEJ MATRIKY

Slovenská republika má zriadenú Osobitnú matriku pri Ministerstve vnútra SR v Bratislave. Podľa ustanovenia § 23 ods. 2 zákona č. 154/1994 Z. z. o matrikách v znení neskorších predpisov sa tu zapisujú matričné udalosti, ktoré nastanú v cudzine.

Žiadosť na zápis do osobitnej matriky sa podáva na matričnom úrade v mieste trvalého pobytu žiadateľa, prípadne v mieste posledného trvalého pobytu žiadateľa na Slovensku. Ak nemá žiadateľ trvalý pobyt na Slovensku môže požiadať o zápis na ktoromkoľvek matričnom úrade. Zápis môže taktiež sprostredkovať zastupiteľský úrad SR v zahraničí.

Žiadateľ je povinný k žiadosti na zápis do osobitnej matriky predložiť doklady, ktoré majú na území SR dôkaznú moc verejných listín a sú opatrené predpísanými overeniami. 
Zápis do osobitnej matriky môže byť vykonaný iba na základe platnej verejnej listiny. 
Rodný list, úmrtný list alebo sobášny list vydaný v cudzine, je na území SR platný iba vtedy, ak je opatrený vyšším osvedčením orgánu v štáte vydania a legalizovaný zastupiteľským úradom SR v štáte (alebo pre štát), v ktorom bol vydaný, prípadne APOSTILLOU podľa Dohovoru o zrušení požiadavky vyššieho overenia, ak medzinárodná zmluva neustanovuje inak.

POTREBNÉ DOKLADY:

  • cudzozemská verejná listina – rodný list, sobášny list, úmrtný list – originál, alebo notárom osvedčená fotokópia, zviazaná s jej úradným prekladom do slovenčiny s výnimkou verejných listín vydaných v Českej republike. Niektoré cudzozemské verejné listiny musia obsahovať vyššie overenie za účelom ich uznania orgánmi štátnej správy a samosprávy na území SR, t. j. superlegalizáciu alebo APOSTILLE,
  • platný doklad totožnosti žiadateľa,
  • fotokópia rodného listu,
  • u rozvedených fotokópia rozsudku o rozvode,
  • u ovdovelých fotokópia úmrtného listu manžela alebo manželky,
  • doklad totožnosti zomrelej osoby,
  • doklad totožnosti osoby vybavujúcej úmrtie,
  • ďalšie doklady podľa požiadavky Osobitnej matriky Ministerstva vnútra SR Bratislava

DOBA VYBAVENIA: zápis do osobitnej matriky sa vykoná najneskôr do 3 mesiacov odo dňa doručenia žiadosti na osobitnú matriku.

POPLATOK :

• 10 € Žiadosť o zápis matričnej udalosti, ktorá nastala v cudzine do osobitnej matriky (položka 17a)
 
Správne poplatky za vyberajú v zmysle zákona NR SR č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov.
 

Upozornenie: Pracovisko Osobitnej matriky v Bratislave nepreberá žiadosti na zápis od občanov.

Prístroj na záchranu ľudského života

Pomoc obetiam trestných činov

Daňové priznanie 2021

Zníženie a odpustenie poplatku za komunálne odpady - všetky informácie

INFORMÁCIE K PREDLOŽENIU VYÚČTOVANIA DOTÁCIE POSKYTNUTEJ Z ROZPOČTU MESTA ŠURANY V ROKU 2020

STOP BYROKRACII

Dotazník zameraný na radónovú problematiku

Platobný terminál v prevádzke

Mesto Šurany oznamuje, že v pokladni Mestského úradu Šurany je možné uskutočňovať platby v hotovosti alebo platobnými kartami prostredníctvom platobného terminálu

Účasť mesta Šurany na projekte SAPIENTIA VERO HONOREM

Bezplatné právne poradenstvo

Odkaz primátorovi

Vedeli ste, že cez novú webovú stránku môžete poslať podnet, otázku či odkaz priamo primátorovi mesta ? Využite priamu komunikáciu s mestom. Môžete poslať správu priamo z webu cez náš kontaktný formulár.

Virtuálne prehliadky v Google mapách

Rýchle oznamy

wdt_ID Pridané Oznam

Prebytky občanov miest a obcí Slovenska

Archív videí zo zasadnutí MsZ